Kampania bez fajerwerków z pieniędzy państwowych firm
Fundacje spółek Skarbu Państwa zaangażowały się w kampanię referendalną, jednak nie na takim poziomie, jak obawiała się opozycja.
„15 października referendum o Polsce. Głosujesz = decydujesz” – tak wyglądała okładka magazynu „Polska cafe” rozdawanego tuż przed dniem wyborów i referendum na stacjach Orlenu. Na tankujących czekały też ulotki z podobnym napisem, nieoznaczone nazwą podmiotu, który je wydrukował. To tylko jeden z przykładów zaangażowania spółek Skarbu Państwa w kampanię referendalną lub choćby frekwencyjną przed referendum. Jednak nie było ono tak duże, jak spodziewała się opozycja.
Takie obawy wyrażane były na początku września, gdy do PKW zaczęły się zgłaszać podmioty uprawnione do prowadzenia kampanii referendalnej. Wśród 70 z nich było aż 15 fundacji spółek Skarbu Państwa, z czego ostatecznie zgodę od PKW dostało 12. To m.in. Fundacja Polskiej Grupy Zbrojeniowej, Fundacja Poczty Polskiej „Pocztowy Dar”,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta