Na turystyce nie warto oszczędzać
Promując Polskę, buduje się jej markę. To świetnie zainwestowane pieniądze – mówi Grzegorz Biedroń, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej
Jak pan ocenia miniony rok w turystyce Małopolski?
Dla turystyki małopolskiej był to w miarę normalny rok. Nasz region odwiedziło ponad 20 milionów turystów, o to oznacza o ponad 23 procent więcej niż rok wcześniej. Wpływy z tego tytułu wzrosły o 16,2 procent i wyniosły ponad 13 miliardów złotych.
Przed pandemią niemal jedna czwarta wszystkich turystów zagranicznych odwiedzających Polskę odwiedzała właśnie nasz region. Dlatego jestem zadowolony, szczególnie z końcówki roku 2023, bo jak pokazują dane GUS-u, w grudniu osiągnęliśmy już 30 procent udziału w liczbie wszystkich turystów zagranicznych podróżujących po naszym kraju.
Powiedział pan, że sytuacja normalnieje – rozumiem, że za punkt odniesienia bierze pan rekordowy rok 2019?
Patrząc na liczbę noclegów, przebiliśmy rok 2019, ale w liczbie turystów zagranicznych nie osiągnęliśmy jeszcze poziomu sprzed pandemii, Niestety, inwazja Rosji na Ukrainę spowodowała spowolnienie powrotu ruchu turystycznego do Małopolski.
Rośnie rola turystyki krajowej, w tym turystów wewnątrzregionalnych z Małopolski. Wyraźnie widać tendencję do podróżowania częstszego, ale na krótko. Małopolskę najczęściej odwiedzają mieszkańcy naszych sąsiednich województw – Śląska i Dolnego Śląska, ale...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta