Sztuczna inteligencja sprzedaje samochody
Innowacyjne cyfrowe rozwiązania są już szeroko stosowanie nie tylko w sprzedaży samochodów nowych, ale coraz szybciej wkraczają także na rynek aut używanych.
Sprzedający samochody poszukują coraz bardziej efektywnych sposobów dotarcia do potencjalnego klienta. Konkurencja w sprzedaży zarówno w przypadku samochodów nowych, jak i używanych, zmusza do inwestowania w cyfryzację, doskonalenia marketingu i upraszczania formalności. Digitalizacja stała się kluczowym elementem transformacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Klasyczne modele handlu ustępują miejsca innowacyjnym rozwiązaniom, które usprawniają obsługę klienta i otwierają nowe perspektywy dla dealerów i nabywców. To m.in. wirtualne salony umożliwiające klientom przeglądanie ofert, konfigurację pojazdów i nawet wirtualne testy aut. Platformy aukcyjne i wymiany samochodów umożliwiają sprzedawcom i kupującym skorzystanie z efektywnych rozwiązań, eliminując pośredników i ograniczając koszty. Usługi finansowe i leasing online skracają oczekiwanie na decyzję kredytową.
Punkt zwrotny
Menedżerowie branży motoryzacyjnej na świecie szacują, że do 2030 r. blisko 70 proc. nowych samochodów będzie kupowanych przez klientów za pośrednictwem internetowych platform sprzedaży detalicznej lub bezpośrednio od producentów samochodów. Podobnego zdania są także właściciele tradycyjnych salonów sprzedaży – wynika z 24. edycji raportu KPMG „Global Automotive Executive Survey”, który przedstawia wiodące trendy w branży...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta