Biznes konsekwentnie skręca w zieloną stronę
Troska o środowisko, lokalną społeczność i ład korporacyjny coraz głośniej wybrzmiewają w firmach działających nad Wisłą. To globalny trend, od którego nie ma już odwrotu.
Świadomość dotycząca ESG systematycznie rośnie. Dwie trzecie prezesów w Polsce stara się poprawić efektywność energetyczną swoich firm. Również niemal dwie trzecie polskich przedsiębiorstw pracuje nad innowacyjnymi produktami i usługami przyjaznymi dla klimatu – wynika z badania PwC.
Nie tylko środowisko...
Z roku na rok biznes staje się coraz bardziej zrównoważony, ale nadal jest wiele do zrobienia.
– W tym roku przeprowadziliśmy badania pod kątem realizacji założeń ESG w branży handlu detalicznego i dóbr konsumenckich. Wnioski niestety nie są już tak optymistyczne – sygnalizuje Tomasz Barańczyk, partner PwC Polska. Zaledwie jedna piąta polskich firm zadeklarowała, że ich strategia biznesowa zawiera jasno określone cele zrównoważonego rozwoju. Sytuacja jest znacznie lepsza w przedsiębiorstwach z centralą zagraniczną (67 proc.), co może świadczyć o tym, że polskie firmy mają jeszcze sporo do nadrobienia.
Obszary E (environmental), S (social) i G (governance) są różnie postrzegane przez firmy. Najwięcej mówi się o klimacie. Już kilkanaście lat temu UE przedstawiła strategię, zgodnie z którą do 2050 r. Unia, jako pierwsza na świecie gospodarka, stanie się neutralna klimatycznie. Celem jest wyhamowanie niekorzystnych zjawisk klimatycznych. A czasu mamy coraz mniej....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta