Wydatki na BHP są kosztem firmy
Pracodawca może rozliczyć w kosztach wydatki na monitory, podstawki, okulary i soczewki dla pracowników.
17 maja to ostatni dzień na wypełnienie obowiązków wynikających z nowelizacji przepisów o dostosowaniu miejsca pracy do wymogów BHP. Dla pracodawców, którzy zainwestowali w wyposażenie pracowniczych stanowisk, mamy dobrą wiadomość – wydatki mogą zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Fiskus to akceptuje.
Nowelizacja rozporządzenia
Chodzi o rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe. 17 listopada 2023 r. weszła w życie jego nowelizacja (znajdziemy ją w Dzienniku Ustaw z 2023 r., pod pozycją 2367). Pracodawcy dostali pół roku na wdrożenie nowych obowiązków.
Przypomnijmy, że zgodnie z nowelizacją pracownik korzystający z przenośnego komputera (np. laptopa) przynajmniej przez połowę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta