Ze sztuczną inteligencją jesteśmy w komitywie od lat
Prawdopodobnie w najbliższej dekadzie sztuczna inteligencja nie zastąpi ludzi, ale ludzie, którzy nie korzystają ze sztucznej inteligencji, zostaną zastąpieni przez tych, którzy z niej korzystają w szerokiej skali – mówi Artur Głembocki, członek zarządu Santander Bank Polska.
Czy dziś klient kontaktujący się z bankiem wie, w którym momencie jest obsługiwany przez sztuczną inteligencję?
Może zdefiniujmy najpierw, co to znaczy sztuczna inteligencja.
Jak to wygląda z perspektywy bankowca?
My ze sztuczną inteligencją jesteśmy w coraz bliższej komitywie już w zasadzie od dziesięciu lat. Gdy o niej mówimy, to trzeba podzielić to na dwa elementy. W pierwszym chodzi o wszelkiego rodzaju modele maszynowe. W sektorze bankowym bardzo mocno z tego korzystaliśmy i korzystamy, dzisiaj jest to powszechne. Nie chodzi tu o kontakt, ale np. kampanie marketingowe, ocenę ryzyka klienta itd. – to jest robione przez modele maszynowe.
Jeżeli mówimy o tej nowej sztucznej inteligencji, tzw. generatywnej, to zjawisko to pojawiło się w listopadzie 2022 roku razem z ChatGPT – chodzi o uczenie maszynowe, które jest w stanie dać też kontekst. Gdy rozmawiamy o kontekście, mówimy o trzech aspektach w zależności od tego, gdzie się ta...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta