Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Technologia jak człowiek, może się mylić

04 października 2024 | Biznes | Teresa Siudem

Coraz częściej w medycynie wykorzystywane są nowe technologie do stawiania diagnozy i w leczeniu. Kto odpowie, jeśli urządzenie się pomyli?

Trudno jest dzisiaj postawić diagnozę lekarską bez zlecenia odpowiedniego badania. W zależności od schorzenia, wykorzystywane są do tego różnorodne urządzenia i systemy – w tym sztuczna inteligencja. Tymczasem technologia nie jest nieomylna. Może podać nieprawdziwe dane, a na ich podstawie lekarz zaplanuje leczenie. Dlatego tak ważne jest, żeby lekarz stawiając diagnozę, zachował należytą staranność. Jeśli tego nie zrobi, błędna diagnoza i zastosowane leczenie mogą być uznane za błąd medyczny. To kolei oznacza odpowiedzialność lekarza i podmiotu leczniczego, a w konsekwencji konieczność wypłaty odszkodowania czy zadośćuczynienia za szkodę lub krzywdę pacjenta. Ponadto lekarz w pewnych sytuacjach może ponieść odpowiedzialność karną.

Czy to oznacza, że podmioty medyczne mają zrezygnować w leczeniu z nowoczesnych technologii? Oczywiście, że nie. Nie należy tylko podchodzić do nich bezkrytycznie, wyłączać doświadczenie i wiedzę.

Zapraszam do lektury tygodnika „Biznes”.

Wydanie: 12993

Wydanie: 12993

Spis treści
Zamów abonament