Podała PESEL, pieniędzy nie odzyska
Klientka banku, która podała fałszywemu konsultantowi swój PESEL i straciła oszczędności, nie odzyska ukradzionych pieniędzy. Sąd uznał, że klienci nie mogą „rozdawać” swoich danych, a kiedy zostaną oszukani – żądać od banków zwrotów.
Sąd Rejonowy w Gdyni oddalił powództwo klientki banku po tym, jak w wyniku oszustwa straciła ona środki zgromadzone na swoim koncie. Doszło do tego po telefonie fałszywego konsultanta banku (wyświetlał się numer istniejącej infolinii; co ważne kobieta nie korzystała z usług tego banku).
Poinformował on ją, że na prowadzonym przez nią...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta