Boom na AI omija polskie fabryki. Dlaczego?
Rodzime przedsiębiorstwa produkcyjne szybko się cyfryzują, ale technologia sztucznej inteligencji w nich ledwie raczkuje. Tylko 14 proc. firm z tej gałęzi gospodarki używa narzędzi AI – wskazują najnowsze badania.
Polski przemysł nie zachłysnął się falą technologii AI. Co trzecie przedsiębiorstwo wcale nie jest przekonane, że sztuczna inteligencja to kluczowy czynnik wzrostu konkurencyjności (tak uważa tylko 48 proc. respondentów), co więcej, jedynie 14 proc. firm wykorzystuje takie narzędzie w swoim biznesie. Wyniki badania przeprowadzonego nad Wisłą przez Autodesk mocno zaskakują.
Jak się okazuje, tylko niespełna 30 proc. przedsiębiorstw produkcyjnych nad Wisłą planuje wdrożenie AI. Ponad połowa wcale nie myśli o zaimplementowaniu tej technologii do swojej strategii. Z danych Autodesku wynika, że ten opór branży nie wynika wcale z braku świadomości znaczenia sztucznej inteligencji. Rozpoznawalność AI wśród przedstawicieli polskiego sektora przemysłowego jest bowiem wysoka – sięga 95 proc. Dla porównania w 2021 r. było to niespełna 50 proc. Skąd zatem ten brak zaufania? Powodów może być kilka. Respondenci wskazują np., że – choć wdrożenie innowacji cyfrowych w przedsiębiorstwie jest szansą na zwiększenie jego konkurencyjności, wzrost...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta