Więcej na boty. Ale firmy wątpią
Wiele firm nie wdrożyło nadal AI, a te, które to zrobiły, narzekają na efekty gorsze od oczekiwań.
Budżety firm na AI oraz ML (uczenie maszynowe) rosną, i to w imponującym tempie. Z najnowszych danych międzynarodowej platformy Freelancehunt wynika, że ub.r. w naszej części Europy wystrzeliły one średnio o 156 proc. Eksperci wyliczają, że liczba realizowanych projektów w kategorii sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe wzrosła w tym czasie o połowę. Oleg Topchiy, założyciel Freelancehunt, spodziewa się, że ów trend zostanie utrzymany.
– Oczekujemy, że zapotrzebowanie na AI i uczenie maszynowe będzie nadal rosło, ponieważ firmy poszukują sposobów na automatyzację i optymalizację procesów biznesowych – podkreśla.
Rosną wydatki
Budżety przedsiębiorstw na AI, obok wydatków na internet rzeczy (dynamika w IoT wyniosła 162 proc.), wzrosły najmocniej, ale skoczyły również wydatki na modelowanie i wizualizację 3D (o 18 proc.). Jednocześnie odbiło się to na innych segmentach działalności firm. Widać choćby spadki w nakładach na usługi spikerskie, gdzie wydatki na takie projekty ograniczono o 17 proc., co ma związek z rozwojem technologii syntezy mowy. Freelancehunt wskazuje także na mniejsze budżety na marketing...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
