Na Wielkanoc ceny pójdą w górę
W marcu liczba promocji w sklepach spadła w ujęciu rocznym o 13,7 proc., choć zapowiadane są specjalne akcje świąteczne, a niektóre z nich już ruszają. Mimo to analitycy prognozują, że przed świętami ceny mogą być wyższe o 6–7 proc., licząc rok do roku. To więcej niż w ostatnich miesiącach. W lutym ceny były średnio o 5,8 proc. większe niż rok temu (w styczniu – o 5,9 proc.).
Wzrost cen w marcu to efekt m.in. rekordowo drożejących produktów tłuszczowych, z masłem na czele, a także jajek oraz słodyczy. Wszystkie te produkty są chętniej kupowane właśnie przed Wielkanocą. Szansą dla konsumentów jest utrzymująca się wojna cenowa w handlu, która zmusza największe sieci do ostrej konkurencji. —p.m.


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
