AI pomoże nam jeszcze lepiej dobrać bankowe produkty
Jesteśmy w fazie testów asystenta AI, czyli agenta, który będzie doradcą klienta do zadań specjalnych – mówi Marcin Gadomski, wiceprezes Banku Pekao nadzorujący Pion Zarządzania Ryzykami.
Poznański Impact to jedno z takich wydarzeń, gdzie wiele miejsca poświęca się nowym technologiom. Jak to wygląda w bankowości: sztuczna inteligencja i zarządzanie ryzykiem w banku – czy to pasuje do siebie i czy nie rodzi zbyt wielu… ryzyk?
Bardzo pasuje, to wręcz idealny miks. W ryzyku zajmujemy się przewidywaniem przyszłości, określaniem różnych scenariuszy, a przede wszystkim opieramy się na obiektywnych danych. To, co teraz obserwujemy jako sztuczna inteligencja (AI), stosujemy w ryzyku od 20–30 lat. Podobne metody zostały wymyślone już w połowie zeszłego wieku, a wraz z pojawieniem się komputerów osobistych tzw. data scientist mogli je wykorzystywać. Najpierw stosowano je do oceny klientów detalicznych i korporacyjnych. Później, w bankowości internetowej, zaczęliśmy chronić klientów, monitorując transakcje pod kątem oszustw. Przy otwieraniu kont na selfie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
