Tylko co dziesiąta firma gotowa na AI
Zaledwie 10 proc. top menedżerów dużych firm na świecie twierdzi, że są one gotowe na rewolucję w dziedzinie sztucznej inteligencji. Bardziej sceptycznie niż przed rokiem oceniają też wdrażanie strategii AI.
– Różnica polega na nastawieniu do sztucznej inteligencji. Firmy gotowe na przyszłość nie ograniczają się do reagowania na rozwój AI. Ich liderzy decydują się na nowo przemyśleć sposób działania swojego biznesu, w tym sposób rozwoju talentów i podejmowania decyzji – twierdzi Denis Machuel, prezes Adecco Group, jednej z największych agencji zatrudnienia na świecie, komentując wyniki jej najnowszego badania dotyczącego przywództwa w czasach AI.
Badanie, które na przełomie lat 2024 i 2025 objęło 2 tysiące członków zarządów (w tym głównie prezesów, szefów IT oraz HR) dużych firm z 13 zachodnich państw, dowodzi, że nawet czołówka światowego biznesu ma problemy z wdrażaniem nowych rozwiązań technologicznych. Chociaż praktycznie każda z badanych korporacji korzysta już z narzędzi AI, a ponad połowa w minionym roku zwiększyła dzięki nim swą produktywność, to tylko co dziesiąty z top menedżerów uważa, że ich firmy są gotowe na przyszłość z AI.
Ta gotowość oznacza, że firma ma już opracowane plany wsparcia pracowników, w tym budowania ich umiejętności i przywództwa, by przygotować biznes do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
