Koniec świata naprawdę już trwa
Wśród mocnych społecznych filmów, które zdominowały festiwal w Cannes, wytchnieniem jest „Nouvelle vague”.
Tegoroczny festiwal nie pozwala widzom odetchnąć. W filmach pokazywanych w głównym konkursie artyści pokazują przemoc dzisiejszego świata, upadek wartości, zagubienie ludzi.
Życie bez nadziei
„Dossier 137” Dominika Molla to niemal dokumentalny zapis brutalnego działania francuskiej policji w czasie protestów „żółtych kamizelek”. Bohaterką filmu jest policjantka prowadząca wewnętrzne śledztwo w sprawie postrzelenia przez patrol młodego chłopca.
Policjantka jest rzetelna, zdobywa wszelkie dowody, by wykazać, że chłopiec nie był agresywny, że uciekał. Nie wolno jednak rujnować wizerunku policji. A jeśli zostanie ukarany agresor, to kto potem będzie chciał stanąć naprzeciwko strajkujących?
Dominik Moll zapisuje każdy etap śledztwa, każdy wysłany przez policjantkę e-mail, każdą rozmowę. Także tę, gdy idzie do domu poszkodowanego chłopaka, który po postrzale w głowę nigdy już nie będzie prowadził normalnego życia.
Bohaterka staje naprzeciwko matki – prostej kobiety, która nie wierzyła, że osoba winna tragedii jej dziecka zostanie ukarana. I co ma jej powiedzieć? Że się starała? Że próbowała? Chciała? Znakomitą rolę w „Dossier 137” tworzy Lea...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
