Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polacy znaleźli sposób na boty

20 maja 2025 | Ekonomia i rynek | Michał Duszczyk
Polska spółka Weylo szykuje rewolucję w contact center. Pomóc ma w tym AI. Jak wskazuje, firmy, które kompleksowo zmodernizowały swoje procesy obsługi klienta, mogą liczyć na nawet ponaddwukrotnie wyższą produktywność
autor zdjęcia: AdobeStock
źródło: Rzeczpospolita
Polska spółka Weylo szykuje rewolucję w contact center. Pomóc ma w tym AI. Jak wskazuje, firmy, które kompleksowo zmodernizowały swoje procesy obsługi klienta, mogą liczyć na nawet ponaddwukrotnie wyższą produktywność

Firmy inwestują w AI, by usprawnić obsługę klienta, ale klienci wolą kontakt z człowiekiem niż z botem. Czy da się to pogodzić?

Przez boom na sztuczną inteligencję relacje biznesu i konsumentów zawisły na włosku. Powód? Duży rozdźwięk między działaniami firm a oczekiwaniami klientów. Te pierwsze coraz częściej stawiają na rozwiązania oparte na AI, by zwiększyć efektywności obsługi, ci drudzy natomiast preferują kontakt z ludźmi, a nie maszyną. Badania Intradiem pokazują, że aż dla 92 proc. osób dzwoniących do call center możliwość rozmowy z człowiekiem, a nie botem, to sprawa kluczowa. Czy zatem można mówić o konflikcie między dążeniem firm do automatyzacji a oczekiwaniami konsumentów?

Gra idzie o 750 mln zł

Z danych Intradiem wynika, że aż 89 proc. klientów jest gotowych zrezygnować z usług marki z powodu złej obsługi klienta, a 78 proc. zapłaci więcej za produkt, jeśli wiąże się on z lepszą obsługą. Polska spółka Welyo chce jednak pokazać, że sztuczna inteligencja nie stoi wcale w sprzeczności z oczekiwaniami klientów. AI może bowiem i usprawniać ich obsługę,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13179

Wydanie: 13179

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament