Polacy liderami wzrostu wydatków w sieci
W ciągu roku wydatki w internecie zwiększył co trzeci konsument. Polskie firmy mają ogromny potencjał rozwoju mimo nasilonej konkurencji, zwłaszcza z Chin.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy niemal 33 proc. Polaków przyznało się do zwiększenia swoich wydatków w kanale internetowym, bijąc pod tym względem Niemców, Francuzów czy Włochów – wynika z europejskiego badania firmy Shopfully, którego wyniki „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Średnio w badanych krajach wynik wyniósł 24 proc., co pokazuje, że Polacy wciąż bardzo entuzjastycznie podchodzą do tej formy kupowania.
Polacy ruszyli na zakupy online
Ekspertów wyniki badania nie dziwią. – Zakupy online są oczywiście coraz bardziej popularne, bo to wygoda i duży komfort. Natomiast w przypadku zakupów spożywczych konsumenci już nie są aż tak bardzo na nie nastawieni. Wolą kupować osobiście, bo wówczas mogą sprawdzić wiele aspektów, np. świeżość itd. – mówi Robert Biegaj, ekspert rynku handlowego z Shopfully. – W innych kategoriach zakupy online są dużo częściej wybierane, bo zakupy są prostsze do realizacji. Głównie konsumenci kupują sprawdzone produkty/towary,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
