Siedem szans na biznesową rewolucję
Największe instytucje finansowe na świecie i w Polsce mocno stawiają na nowe technologie. Ale nadal wykorzystują tylko część możliwości, jakie daje sztuczna inteligencja.
Eksperci zidentyfikowali siedem konkretnych obszarów w bankowości, w których AI może poprawiać jakość i efektywność obsługi – wynika z raportu firmy doradczej Kearney, który „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza.
Są to: zdalna aktywacja kont w ciągu kilku minut, prostszy proces oceny klienta i przeciwdziałanie praniu pieniędzy, wsparcie decyzji finansowych, personalizowanie i rozszerzanie usług, sprzedaż oparta na wydarzeniach w życiu klienta, precyzyjna i szybka obsługa dostępna całodobowo oraz interfejs głosowy w aplikacji mobilnej.
Poziom cyfryzacji całej gospodarki nie daje nam wysokiego miejsca w międzynarodowych rankingach, ale sektor finansowy pod tym względem błyszczy. Polskie banki osiągnęły wysoki poziom zaawansowania m.in. we wspomnianej już zdalnej aktywacji kont. Wykorzystują do tego selfie, OCR (przetwarzanie obrazów na tekst), e-dowody, a niekiedy także automatyczną analizę dokumentów.
– Polskie banki uważane są za innowacyjne i nowoczesne....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
