Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Obraz polskiego biznesu

30 lipca 2025 | Pierwsza strona | Anna Ogonowska-Rejer

Przedsiębiorczość to głównie niezależność, elastyczny czas pracy i samodzielność, a nie ryzyko czy innowacyjność – wynika z badania IBRiS na zlecenie „Rzeczpospolitej”.

Największym wrogiem biznesu jest oczywiście biurokracja i złożoność przepisów, co potwierdza 64 proc. ankietowanych. – Jak się więc wydaje, bohaterem większości Polaków nie byłby krajowy Steve Jobs czy Bill Gates, ale raczej walczący żmudnie z biurokracją i podatkami właściciel małej firmy – mówi Witold Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC.

Według ankietowanych do założenia firmy motywuje głównie chęć niezależności (59 proc.), elastyczność (41 proc.) i realizacja własnych pomysłów (40 proc.). Samodzielność cenią zarówno młodsi, jak i starsi przedsiębiorcy. Jak właściciele firm finansują działalność? Głównie z oszczędności (80 proc.), choć młodsi korzystają chętniej z dotacji.

Wydanie: 13239

Wydanie: 13239

Spis treści

Gość „Rzeczpospolitej”

Zamów abonament