Obraz polskiego biznesu
Przedsiębiorczość to głównie niezależność, elastyczny czas pracy i samodzielność, a nie ryzyko czy innowacyjność – wynika z badania IBRiS na zlecenie „Rzeczpospolitej”.
Największym wrogiem biznesu jest oczywiście biurokracja i złożoność przepisów, co potwierdza 64 proc. ankietowanych. – Jak się więc wydaje, bohaterem większości Polaków nie byłby krajowy Steve Jobs czy Bill Gates, ale raczej walczący żmudnie z biurokracją i podatkami właściciel małej firmy – mówi Witold Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC.
Według ankietowanych do założenia firmy motywuje głównie chęć niezależności (59 proc.), elastyczność (41 proc.) i realizacja własnych pomysłów (40 proc.). Samodzielność cenią zarówno młodsi, jak i starsi przedsiębiorcy. Jak właściciele firm finansują działalność? Głównie z oszczędności (80 proc.), choć młodsi korzystają chętniej z dotacji.


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)