Przedsiębiorczy jak Polak? Oto obraz polskiego biznesu
Tylko 36 proc. prowadzących działalność gospodarczą twierdzi, że przedsiębiorca to osoba podejmująca ryzyko biznesowe, a blisko 60 proc., że realizują oni własne pomysły biznesowe – wynika z badania IBRiS dla „Rz”
Niezależność, elastyczny czas pracy, satysfakcja i zarobek dzięki własnej kreatywności to główne powody, dla których ankietowani decydowali się na założenie działalności gospodarczej. Wyróżniają ich zdolności organizacyjne, planowanie, kreatywność, samodzielność i odpowiedzialność. Największym wrogiem biznesu jest nadprodukcja przepisów prawa i biurokracja, co potwierdzają badania przeprowadzone wśród prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą (JDG) przez IBRiS na zlecenie „Rzeczpospolitej” w ramach projektu „Perspektywy Polskiej Przedsiębiorczości”.
Wg ZUS w Polsce działa ok. 3 mln firm, ktore płacą składki - większość w formie JDG.
Zdaniem 79 proc. badanych przedsiębiorca to osoba prowadząca własną działalność gospodarczą. Podobnie uważają zarówno kobiety, jak i mężczyźni (odpowiednio 79 i 80 proc.). 75 proc. ankietowanych uważa, że przedsiębiorcą można nazwać właściciela małej lub średniej firmy. Tylko 31 proc. twierdzi, że to innowator w swojej branży, a 36 proc., że jest to osoba podejmująca ryzyko biznesowe. Natomiast 56 proc. uważa, że przedsiębiorca to osoba realizująca własne pomysły biznesowe.
Ważne umiejętności w prowadzeniu własnej działalności? To zdolność podejmowania decyzji pod presją – tak uważa 24 proc. ankietowanych (w przypadku możliwości wskazania tylko jednej odpowiedzi). W dalszej kolejności wymieniają oni zdolności organizacyjne i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
