Spalinowe auto w kosztach? Lepiej kupić je w tym roku
Przedsiębiorcy sporo stracą na zmianach limitów podatkowej amortyzacji samochodów spalinowych. Jeśli chcą zachować większe koszty, muszą wprowadzić auto do firmy jeszcze w 2025 r.
To bomba z opóźnionym zapłonem – napisał do nas jeden z czytelników o przepisach z 2021 r., które zaczną obowiązywać 1 stycznia 2026 r. Zmieniają zasady rozliczeń firmowych samochodów i nie są to zmiany korzystne dla firm.
– Przedsiębiorca na liniowym PIT może stracić (uwzględniając podatek i składkę zdrowotną) na jednym kupionym do firmy samochodzie 11 950 zł, na skali w pierwszym progu 10,5 tys. zł, w drugim nawet 20,5 tys. zł. Zmiany dotkną też spółki płacące CIT. Jeśli są na 19 proc. podatku, mogą stracić na jednym aucie 9,5 tys. zł – wylicza Piotr Juszczyk, doradca podatkowy w inFakt.
Zmiana limitu
Przypomnijmy, że wydatki na zakup samochodu osobowego można rozliczyć w firmowych kosztach poprzez amortyzację. Odpisy są podatkowym kosztem tylko do wysokości limitów określonych w ustawach o PIT/CIT. Obecnie zwykły samochód osobowy rozliczymy w firmie do 150 tys. zł....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)