Sklepy przyspieszyły z promocjami
Spowolnienie w handlu nie ustępuje, a więc sieci sięgają po główny oręż w walce konkurencyjnej, czyli promocje. Ich liczba w I półroczu wzrosła aż 14,5 proc. w skali roku.
Tegoroczny wzrost liczby promocji jest wyraźniejszy niż w poprzednim roku – w całym 2024 r. ich liczba wzrosła 12,5 proc., zaś w samym pierwszym półroczu o 9 proc. – wynika z badania UCE Research, HiperCom Poland oraz Grupy Blix, którego wyniki „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
Wojna cenowa w sklepach
– Wzrost liczby promocji w I półroczu wynika przede wszystkim z agresywnego otwarcia rynku po okresie wysokiej inflacji i ograniczonej siły nabywczej konsumentów – mówi Julita Pryzmont, HiperCom Poland. – Dla wielu sieci handlowych oznacza to konieczność odzyskiwania klientów poprzez zwiększoną aktywność promocyjną, co widzimy zarówno w gazetkach, jak i kanałach online – dodaje. Autorzy badania podkreślają, że w latach 2021–2023 rynek był raczej zachowawczy pod względem promocji, co było wynikiem m.in. wyższych kosztów operacyjnych i niepewności gospodarczej.
Dodatkowo – poza drogeriami i aptekami– wszystkie formaty wykazały rok do roku wzrost liczby promocji. Najwyższy należy do sieci typu cash&carry, które poprawiły wynik promocyjny aż o 37,7 proc. rdr., dalej są dyskonty ze wzrostem o 18,5 proc. rdr., a także sieci osiedlowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
