To już koniec popularnego zawodu?
Niemal trzy czwarte programistów uważa, że AI może przejąć nawet „wszystkie” zadania działu marketingu.
Programiści, którzy chyba najlepiej znają potencjał sztucznej inteligencji, nie widzą większych szans dla osób, które mają tę konkretną specjalizację – ich zdaniem boom na AI w pierwszej kolejności może doprowadzić właśnie do likwidacji tego zawodu. Chodzi o pracowników marketingu. Jeśli specjaliści IT mają rację, wkrótce ludzie zajmujący się właśnie tą dziedziną staną się zbędni.
Ofiara AI
Takie wnioski płyną przynajmniej z badań Storyblok, które przeprowadzono na próbie 400 osób zajmujących stanowiska seniorskie – w tym 200 deweloperów i 200 marketingowców. Analiza pokazuje, że aż 74 proc. programistów uważa, iż sztuczna inteligencja może przejąć większość lub nawet całość obowiązków marketingowych w ich firmach. Co więcej, ponad 28 proc. respondentów w tej grupie stwierdziło, że AI jest w stanie przejąć całą funkcję marketingową. Te liczby dla niektórych mogą być zaskakujące, biorąc pod uwagę, że marketing tradycyjnie uważany był za dziedzinę wymagającą kreatywności i intuicji.
Dlaczego deweloperzy są tak pewni możliwości sztucznej inteligencji w marketingu? Odpowiedzi należy szukać w ich codziennym doświadczeniu. Aż 90 proc. z nich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
