Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zajmujemy się całym cyklem życia silnika lotniczego

01 października 2025 | Ekonomia i rynek | rp.pl
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita

Udowodniliśmy, że Polska to jest dobre miejsce do inwestowania, ale chcemy robić jeszcze więcej. W dalszym ciągu będziemy produkowali bardzo trudne elementy silników i same silniki, ale też chcemy postawić na rozwój technologiczny – mówi Piotr Owsicki, prezes zarządu Pratt & Whitney Rzeszów i Pratt & Whitney AeroPower Rzeszów.

Jaka jest struktura koncernu RTX, którego częścią jest Pratt & Whitney?

RTX w tej chwili jest jednym z większych, jeśli nie największym na świecie koncernem lotniczym w sektorze obronnym. Globalnie zatrudniamy 180 tys. pracowników, z czego 25 tys. w Europie, a 9 tys. w Polsce. W skład koncernu wchodzi trzech gigantów technologicznych. Pratt & Whitney zajmuje się produkcją silników lotniczych, Collins Aerospace w zasadzie produkuje wszystko, czego potrzebuje lotnictwo poza silnikami. Trzecią firmą wchodząca w skład RTX jest Raytheon. Jest światowym liderem w produkcji systemów obronnych, rakiet czy radarów.

Jak wygląda funkcjonowanie Pratt & Whitney w Polsce?

Razem z Collins Aerospace...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13292

Wydanie: 13292

Spis treści

Gość ,,Rzeczpospolitej''

...

Zamów abonament