Zajmujemy się całym cyklem życia silnika lotniczego
Udowodniliśmy, że Polska to jest dobre miejsce do inwestowania, ale chcemy robić jeszcze więcej. W dalszym ciągu będziemy produkowali bardzo trudne elementy silników i same silniki, ale też chcemy postawić na rozwój technologiczny – mówi Piotr Owsicki, prezes zarządu Pratt & Whitney Rzeszów i Pratt & Whitney AeroPower Rzeszów.
Jaka jest struktura koncernu RTX, którego częścią jest Pratt & Whitney?
RTX w tej chwili jest jednym z większych, jeśli nie największym na świecie koncernem lotniczym w sektorze obronnym. Globalnie zatrudniamy 180 tys. pracowników, z czego 25 tys. w Europie, a 9 tys. w Polsce. W skład koncernu wchodzi trzech gigantów technologicznych. Pratt & Whitney zajmuje się produkcją silników lotniczych, Collins Aerospace w zasadzie produkuje wszystko, czego potrzebuje lotnictwo poza silnikami. Trzecią firmą wchodząca w skład RTX jest Raytheon. Jest światowym liderem w produkcji systemów obronnych, rakiet czy radarów.
Jak wygląda funkcjonowanie Pratt & Whitney w Polsce?
Razem z Collins Aerospace...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
