Powroty do szkół i biur napędziły sprzedaż detaliczną
Firmy podsumowują sezon Back To School 2025. Wzrosły obroty sklepów z artykułami dla uczniów, odzieżą i obuwiem. Menedżerowie, analitycy i makroekonomiści podkreślają siłę polskiego konsumenta.
W handlu detalicznym kończy się sezon określany jako Back To School (BTS). Co przyniósł przedsiębiorstwom i gospodarce w 2025 r.?
– W sektorze odzieży i obuwia podobnie jak w całym handlu detalicznym decyzjami zakupowymi konsumentów w głównej mierze rządzą dwa najważniejsze święta: Wielkanoc i Boże Narodzenie – mówi Monika Kurtek, główna ekonomistka Banku Pocztowego. – Jednak sezonowość, objawiająca się w wyższej sprzedaży, widoczna jest także w trzecim kwartale roku kalendarzowego, ze względu na okres przygotowań do powrotu do szkół. Dotyczy ona głównie artykułów szkolnych oraz odzieży dziecięcej – dodaje.
Kluczowy moment
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z tegorocznego sezonu Back To School. Odnotowaliśmy duże zainteresowanie naszą ofertą zarówno w kanale stacjonarnym, jak i online, co potwierdza trafność przyjętej strategii asortymentowej i cenowej. W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego średnia wartość koszyka zakupowego w kategorii artykułów papierniczych była w tym roku wyższa o ponad 10 proc. w przypadku sklepów. Jednocześnie dynamika sprzedaży w kanale e-commerce wyniosła ponad 30 proc. – mówi Wojciech Kudaś, członek zarządu Empiku odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.
Grupa,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
