Firmy ufają algorytmom, ale ich nie wdrażają
Pomimo rosnącej świadomości zagrożeń związanych ze stosowaniem sztucznej inteligencji w firmach wciąż niewiele podmiotów wprowadza odpowiednie zabezpieczenia. Choć przedsiębiorcy wierzą w AI, to implementacja kuleje.
Najnowsze wyniki badań SAS mogą zaskakiwać: 78 proc. przedsiębiorstw deklaruje pełne zaufanie do sztucznej inteligencji. Ta wiara jest tak silna i „ślepa”, że tylko 40 proc. ankietowanych inwestuje w zarządzanie, tzw. wyjaśnialność AI oraz zabezpieczenia etyczne algorytmów. Z drugiej strony, mimo tak wysokiego poziomu zaufania wobec AI, gotowość do wdrożeń tej technologii jest zdecydowanie słabsza. Skąd ten rozdźwięk? Odpowiedź jest prozaiczna: słaba infrastruktura danych (49 proc. odpowiedzi) oraz brak umiejętności w zakresie wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji (41 proc.).
Z analiz przeprowadzonych przez IDC na zlecenie SAS płynie wiele ciekawych wniosków. Przede wszystkim widać, że zaufanie do generatywnej sztucznej inteligencji, takiej jak ChatGPT, rośnie na całym świecie w zaskakującym tempie, znacząco wyprzedzając zaufanie do jej bardziej ugruntowanych i transparentnych form, takich jak uczenie maszynowe. Różnica sięga nawet 200 proc., choć to właśnie „machine learning” jest formą AI...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
