Błędy w kosztach
SňDOWA WYKŁADNIA
Prywatny samochód na potrzeby firmy
Błędy w kosztach
Regulacje zawarte w zarządzeniu ministra transportu, żeglugi i łączności z 9 maja 1989 r. w sprawie używania samochodów osobowych, motocykli i motorowerów do celów służbowych (M. P. nr 16, poz. 116 ze zm. ), dotyczące limitu przebiegu kilometrów w jazdach lokalnych, służą wyłącznie obliczaniu ryczałtu, o którym mowa w § 6 zarządzenia. Nie mają zaś samodzielnego bytu i nie można ich odnosić do alternatywnej w stosunku do ryczałtu metody rozliczania jazd lokalnych na podstawie ustalonych w zarządzeniu stawek za kilometr przebiegu pojazdu, przy odpowiednim sposobie dokumentowania wielkości tego przebiegu.
Takie wyjaśnienia zawiera wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 20 sierpnia 1997 r. (sygn. SA/ BK 815/ 96) , uchylający zaskarżoną decyzję izby skarbowej wczęści zakwestionowanej przez spółkę z o. o. , dotyczącą wymiaru podatku dochodowego od osób prawnych.
Zprzytoczonej tezy NSA wynika, iż limit kilometrów przebiegu w jazdach lokalnych, który według § 7 ust. 3 zarządzenia nie powinien przekraczać 500 km, a w szczególnie uzasadnionych wypadkach 1500 km, odnosi się tylko do zwrotu kosztów używania przez pracownika prywatnego samochodu na potrzeby firmy, ustalanego w formie ryczałtowej....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta