Sztuka odnajdywania klienta na zatłoczonym rynku
MARKETING
Warszawskie seminarium Philipa Kotlera (cz. 3)
Sztuka odnajdywania klienta na zatłoczonym rynku
W ten sposób prywatna firma ku -rierska Emory Worldwide zajęła się w yłącznie przesyłkami o wadze powyżej 15 funtów(około 7 kg) .Specjalizacja przyniosła owoce w postaci zysku większego niż w Federal Express.
Z kolei wypożyczalnia samochodów Enterprise-Rent-A-Car zawiązała współpracę z firmami ubezpieczeniowymi. Z jej usług korzystają często osoby, które miały wypadek i czekają na nowy lub naprawiony samochód, a z ostały skierowane przez firmy ubezpieczeniowe. Wypożyczalnia oferuje starsze samochody, ma swoje placówkiwodleglejszych punktach, co obniża koszty. Dzięki dłuższym okresom wynajmu ma za to większe wpływy, a je zyski są wyższe niż firmy Hertz, lidera w tej branży.
Skupienie się na jednej grupie: wojskowych, byłych wojskowych i ich rodzinach, a także docieranie do nich tylko przez telefon jest z kolei przyczyną sukcesu towarzystwa ubez- p i ec zen io we go U S AA I n sur a nc e. Skomplikowany system gromadzenia danych o klientach i potencjalnych klientach, możliwość rozpoznawania dzwoniących do firmy i dobrze przesz koleni sprzedawcy powodują, że towarzystwu udaje się zatrzymać 99 proc. klientów.
Inne amerykańskie towarzystwo ubezpieczeniowe, Progressive Insurance ubezpiecza...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta