Przewieźć i nie stracić
PRZEWIEŹĆ I NIE STRACIĆ
Na Liście 500 znalazło się jedynie 17 przedsiębiorstw transportowych i związanych z jego obsługą, spośród których zaledwie 3 są firmami prywatnymi lub zagranicznymi. Dowodzi to wieloletniego opóźnienia w prywatyzacji wielkich przedsiębiorstw państwowych tego sektora gospodarki.
Jednocześnie w 1998 r. w Polsce funkcjonowało ponad 200 tys. podmiotów zajmujących się transportem lądowym, wodnym i powietrznym - co świadczy, że branża ta jest znaczącym obszarem przedsiębiorczości. Podstawowym warunkiem funkcjonowania tych firm jest jednak istnienie nowoczesnej infrastruktury. Zły obecnie stan infrastruktury transportowej zniechęca zagraniczny kapitał do inwestowania w Polsce, a przewoźnicy tranzytowi coraz chętniej wybierają drogi omijające nasz kraj.
Bez polityki państwa
W krajach Unii Europejskiej w rachunku ekonomicznym uwzględniane są zewnętrzne koszty transportu, obejmujące zanieczyszczenie środowiska, emitowany hałas, skutki wypadków itd. Wynika z tego jednoznaczna,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta