Samochód musi przejechać przez Internet
Coraz większe znaczenie elektronicznego biznesu w przemyśle motoryzacyjnym
Samochód musi przejechać przez Internet
RYS. MICHAŁ KORSUN
ZBIGNIEW ZWIERZCHOWSKI
Przemysł samochodowy zawsze był jednym z głównych "motorów" gospodarki, teraz staje się siłą napędową gospodarki elektronicznej. Powstały wielkie internetowe rynki, giełdy, sieci zaopatrzenia, z których korzysta przemysł motoryzacyjny; rośnie liczba aut sprzedawanych za pośrednictwem Internetu.
Producentów aut i wyrobów dla przemysłu samochodowego w Polsce ta fala internetowej gospodarki również nie ominie - przekonywali organizatorzy konferencji "Motoryzacja 2001".
Od niedawna działają w kraju pierwsze internetowe salony samochodowe i liczba sprzedanych za ich pośrednictwem aut nie jest jeszcze zbyt wielka (jaka dokładnie, nie wie nawet Polska Izba Motoryzacji). Jednak nie do tego tylko sprowadza się wykorzystanie Internetu w motoryzacji - twierdzili przedstawiciele firm QAD Polska, IBM Polska oraz Polskiej Izby Motoryzacji. Teraz najważniejsze rzeczy dzieją się lub powinny dziać w przemyśle, w relacjach business-to-business, tym bardziej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta