Bardzo trudny rok
Bardzo trudny rok
Od kilku lat rynek reklamy zewnętrznej w Europie rozwija się szybciej niż rynek reklamy ogółem. Analitycy przewidują, że ta tendencja może utrzymać się przez kilka kolejnych lat. W Polsce było podobnie, ale od niedawna firmy reklamy zewnętrznej muszą borykać się nie tylko z kryzysem w całej branży, ale też z utratą znacznej części przychodów, wywołaną zakazem reklamowania papierosów i piwa.
Według danych Zenith Media, w latach 1995-2000 obroty rynku reklamy zewnętrznej w Europie rosły o 1,5 pkt. proc. szybciej niż obroty rynku reklamy ogółem (9,1 proc., wobec 7,6 proc. rocznie). Z prognoz tej firmy wynika, że podobnie będzie do 2003 r., mimo że tempo wzrostu przychodów reklamowych będzie niższe niż do tej pory. Rynek reklamy zewnętrznej ma wzrastać średnio o 7,1 proc. rocznie, a cała branża o 5,8 proc.
Kiepskie perspektywy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta