Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Więcej informacji i szacunku

31 lipca 2004 | Prawo | HF

Prawo konsumenckie Czy operatorzy telekomunikacyjni naruszają interesy abonentów

Więcej informacji i szacunku

TP SA WYŁĄCZY TELEFON PO 45 DNIACH

Jeśli klient nie zapłacił rachunku w terminie, to po 15 dniach (jak zapewnia TP SA) dzwoni do niego pracownik Telecentrum Windykacyjnego (TW) i przypomina o upłynięciu terminu. Następnie ok. 28 dnia po terminie płatności wysyła wezwanie do zapłaty. Jeśli nie przynosi to skutku, ok. 39 dnia po raz drugi dzwoni pracownik TW. Przypomina o zapłaceniu rachunku oraz informuje, że Telekomunikacja wyłączy telefon jednostronnie (czyli zablokuje połączenia wychodzące), jeśli rachunek nie zostanie uregulowany. Może tak zrobić po ok. 45 dniach, licząc od terminu ustalonego do zapłaty rachunku. Na kolejnym etapie windykacji TP SA korzysta z usług wyspecjalizowanej firmy windykacyjnej, która kontaktuje się z dłużnikiem telefoniczne i pisemne (jak znów zapewnia TP SA), aby skłonić go do uregulowania należności. Jeśli nadal nie daje to skutku, po ok. 96 dniach TP SA wyłącza telefon dwustronnie. Następnie w 136 dniu rozwiązuje umowę z klientem. Sprawa trafia do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Brak okładki

Wydanie: 3292

Spis treści
Zamów abonament