Za metr lub kilogram
Specjalistyczna zabudowa może kosztować do 30 proc. wartości auta
Za metr lub kilogram
Czasem wybór marki pojazdu okazuje się łatwiejszy od decyzji o wyborze wyposażenia, które sprawi, że auto będzie służyło do czegoś więcej niż tylko do przemieszczania się.
Zabudowy zgodnej z indywidualnymi oczekiwaniami przedsiębiorcy dokonuje się z reguły na samochodzie wyposażonym jedynie w kabinę kierowcy oraz podwozie. Solidna rama auta dostawczego umożliwia bowiem zamontowanie np. wywrotki, kontenera do wywozu gruzu czy zrobienie specjalistycznego pojazdu pomocy drogowej. Maksymalne obciążenie podwozia może - w zależności od wersji auta - wahać się od 1,3 do 1,9 tony.
Choć na ulicach widać setki różnych nadwozi i rozmaicie wyposażone samochody tych samych marek, to rzadko pomagają w tym producenci. Z wyjątkiem VW i Andorii Mot, które mają własne zakłady produkujące specjalistyczne zabudowy, większość producentów sugeruje wykonanie dodatkowego wyposażenia u lokalnych dilerów. Wtedy katalog możliwości zabudowy może być większy lub mniejszy, zależnie od tego, z jakich ofert korzysta sprzedawca samochodu. Klientowi pozostaje jedynie zaakceptowanie propozycji lub szukanie innego dilera.
Trzeba natomiast pamiętać, że w usługach transportowych coraz bardziej rygorystycznie przestrzegane są przepisy i nawet przerobienie zwykłego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta