Romans według regulaminu
Według ostatnich badań przeprowadzonych przez American Management Association oraz nowojorską kancelarię Jackson Lewis w 2004 roku w jednej piątej przedsiębiorstw w Stanach Zjednoczonych obowiązywały już regulaminy wewnętrzne, dotyczące romansów i randek między pracownikami tej samej firmy.
Po co te przepisyPowszechna jest opinia, że romans w miejscu pracy może przynieść negatywne skutki dla całego przedsiębiorstwa. Jeśli np. związek rozpada się w dramatycznych okolicznościach, zwykle niezdrowe układy osobiste przenoszone są na teren firmy. Cierpi na tym efektywność nie tylko zainteresowanych, lecz także pozostałych pracowników, którzy chcąc nie chcąc stają się świadkami takiego zdarzenia. Co więcej, bardzo łatwo może pojawić się zarzut molestowania seksualnego, a co za tym idzie, zarzut pod adresem pracodawcy, że dopuścił do takiego zachowania.
W konsekwencji coraz powszechniejsze staje się przekonanie, że takie potencjalnie niebezpieczne dla pracodawcy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta