Reklama książki nie zawsze mile widziana
Wyrokówna ten temat jest sporo i zapadają w sprawach, jakie znanym tytułom prasowym wytoczył Stanisław Remuszko, dziennikarz niezależny, z powodu jednego ogłoszenia. Wniosek z ostatniego wyroku jest taki, że odmowę może uzasadniać także powaga pisma. W tym samym sądzie wcześniej zapadły wyroki korzystne dla dziennikarza.
Spór dotyczy pytania, czy redakcja może odmówić zamieszczenia płatnych ogłoszeń i reklamy w okolicznościach innych niż wskazane w art. 36 prawa prasowego. Przepis ten mówi, że ogłoszenia i reklamy nie mogą być sprzeczne z prawem lub zasadami współżycia społecznego. Pozwala też wydawcy i redaktorowi ich nie zamieszczać, jeżeli treść lub forma są sprzeczne z linią programową pisma bądź charakterem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta