Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklama książki nie zawsze mile widziana

06 maja 2006 | Prawo | MD

PRAWO PRASOWE Kiedy redakcja może nie zamieścić anonsu Reklama książki nie zawsze mile widziana Redagowanie pisma obejmuje także strony z ogłoszeniami. Gazeta nie wszystkie musi zamieszczać

Wyrokówna ten temat jest sporo i zapadają w sprawach, jakie znanym tytułom prasowym wytoczył Stanisław Remuszko, dziennikarz niezależny, z powodu jednego ogłoszenia. Wniosek z ostatniego wyroku jest taki, że odmowę może uzasadniać także powaga pisma. W tym samym sądzie wcześniej zapadły wyroki korzystne dla dziennikarza.

Spór dotyczy pytania, czy redakcja może odmówić zamieszczenia płatnych ogłoszeń i reklamy w okolicznościach innych niż wskazane w art. 36 prawa prasowego. Przepis ten mówi, że ogłoszenia i reklamy nie mogą być sprzeczne z prawem lub zasadami współżycia społecznego. Pozwala też wydawcy i redaktorowi ich nie zamieszczać, jeżeli treść lub forma są sprzeczne z linią programową pisma bądź charakterem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3831

Spis treści
Zamów abonament