Znaki z logo też mogą mylić
Zgodnie z prawem własności przemysłowej nie może być zarejestrowany znak towarowy, który koliduje z cudzym znakiem wcześniej zgłoszonym w Urzędzie Patentowym RP. Różne mogą być rodzaje kolizji. Najczęstsza polega na tym, że z powodu identyczności lub podobieństwa znaków oraz identyczności lub podobieństwa towarów istnieje prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd odbiorców. Zgodnie z utrwalonym orzecznictwem takie prawdopodobieństwo zachodzi, gdy dany krąg odbiorców może sądzić, że towary opatrywane porównywanymi znakami pochodzą albo z tego samego źródła, albo co prawda z innych przedsiębiorstw, ale jakoś ze sobą powiązanych (organizacyjnie, prawnie, gospodarczo).
Oznaczenie firmowe naśladowcyW Polsce częsty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta