W cieniu gwiazd
Show-biznes. Ci, których podziwiamy na koncertach, festiwalach, w telewizji, których płyty kupujemy. I ci, których nie widać, którzy pracują na sukces gwiazd, są na drugiej linii. O nich będzie dziś mowa.
Ról do odegrania w show-biznesie jest wiele. Można być menedżerem, organizatorem koncertów, agentem.
- Polski rynek dopiero się kształtuje. Role te ewoluują, mieszają się i przenikają. Nie zdążyły się wyodrębnić i utworzyć uporządkowanego systemu, jaki istnieje tam, gdzie show-biznes rozwijał się latami w sposób niezakłócony - mówi Marek Szpendowski, właściciel agencji koncertowej Viva Art Music.
Promotor megagwiazdMarek Szpendowski należy do najbardziej znaczących osób w polskim show-biznesie. Jest organizatorem koncertów, czyli promotorem. Ma na koncie występy największych gwiazd: The Rolling Stones, Michaela Jacksona, Bryana Adamsa, Stinga, Depeche Mode, Placido Domingo, Jose Carrerasa. Od 29 lat działa na rynku.
- Zmieniło się dużo, zwłaszcza przez ostatnie 8 - 10 lat. Ludzie są zamożniejsi, zaczęli chodzić na koncerty - mówi.
Sponsorzy chętniej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta