Konkursy reklamowe dowartościowują
Konkursy reklamowe dowartościowują
: Po co agencje reklamowe startują w konkursach? Czy ewentualną wygraną można później przeliczyć na liczbę nowych klientów?
Jure Apih: Po pierwsze, ludzie odpowiedzialni za kreację kampanii w agencjach potrzebują sławy, bo ich praca jest często ciężka i mało wychwalana. Mają specyficzną relację z klientem, która zamyka się w zdaniu "klient jest królem", i to czasem rodzi problemy.
Tymczasem pomysłowość i kreatywność to najważniejsza rzecz w reklamie. Bez niej przemysł reklamowy byłby martwy. Nagrody w konkursach pozwalają specjalistom od kreacji poczuć się ważnymi i docenionymi. Poza tym oczywiście agencje są ze swoich trofeów bardzo dumne. To przedsiębiorstwa, działają na rynku, a taka nagroda to duży rynkowy walor.
Na festiwalu reklamowym w Cannes jedna z głównych nagród powędrowała w tym roku do internetowej reklamy wirusowej. To kierunek zmian w branży? Co dalej będzie z rynkiem reklamy?
Nowe media...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta