Gastronomiczny boom
Polacy płacą coraz wyższe rachunki za jedzenie i picie poza domem. Jedna piąta deklaruje, że miesięcznie na ten cel przeznacza 100 złotych, a co dziesiąty 200 złotych – wynika z badań „Rzeczpospolitej”
Jedna trzecia Polaków powyżej 15. roku życia raz na dwa miesiące odwiedza lokale gastronomiczne. Kobiety chętniej niż mężczyźni bywają w kawiarniach i barach kawowych, mężczyźni zaś w pubach, fast foodach i barach. Typowy bywalec lokali gastronomicznych to kawaler, właściciel firmy, dyrektor lub student. Najczęściej chodzimy do pubów (44 proc.), fast foodów (32 proc.) i barów (32 proc.). Przyszłość polskiej gastronomii wygląda optymistycznie. Z cytowanych przez branżowy magazyn „Food Service” tegorocznych prognoz Euromonitor International wynika, że wydatki Polaków na te usługi będą rosły do 2010 r. o 6 – 7 proc. rocznie. Największy wzrost, bo o 8 proc., prognozowany jest na przyszły rok.
Firmy inwestują
Rosnące zainteresowanie Polaków wyjściami do restauracji chce wykorzystać coraz więcej firm. W 2008 roku swoje pierwsze restauracje otworzy w Polsce Papa John’s, amerykańska sieć pizzerii. W ciągu pięciu – ośmiu lat firma chce mieć w Polsce 40 placówek.Do końca 2011 roku Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx i Chłopskie Jadło, zamierza potroić liczbę swoich restauracji do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta