Unijne formularze przerażają kierowców
Tysiące kierowców i przewoźników ma kłopoty z wypełnianiem druków poświadczających, że w danym okresie nie prowadzili ciężarówek ani autokarów
Jeżeli wypełnią druki zgodnie z prawdą, narażają się inspektorom transportu drogowego, zwłaszcza za granicą.Gdy zrobią to tak, by mieć spokój na szosie, nieprawidłowości wytkną im inspektorzy pracy.
Daleko do realiów
Unijne formularze wymieniają tylko nieliczne przyczyny, dla których szofer nie siedział akurat za kierownicą.
– Mój kierowca pracował przez cały dzień w siedzibie firmy. Nie wiem, co mam wpisać w nowy formularz poświadczający nieprowadzenie auta, nie przewiduje on bowiem takiej możliwości – skarży się właściciel firmy budowlanej z Poznania.
Problemy zgłaszają też inni.
„Kierowca prowadził pojazd do godz. 14 we wtorek – pisze czytelnik z Włocławka. – Od środy poszedł na urlop. Jak mam to wykazać w nowym formularzu,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta