Najbardziej cenimy fachowców
Znajomość branży i sprawność w organizacji pracy. To dla Polaków najważniejsze cechy dobrego menedżera
Prawie 60 proc. Polaków uważa, że dobry menedżer powinien przede wszystkim doskonale znać branżę, w której działa – wynika z badań GfK Polonia przeprowadzonych na zlecenie „Rzeczpospolitej”. Drugą z pożądanych cech szefa jest sprawność w organizacji pracy.
– Jednym z mitów jest przekonanie, ze dobry menedżer poradzi sobie zawsze. Jednak szef normalnej firmy musi znać branżę, w której działa, bo bez tego nie jest możliwe wyważone podejmowanie decyzji – komentuje Krzysztof Obłój, dyrektor Międzynarodowego Centrum Zarządzania UW. Również zdaniem Piotra Wielgomasa, prezesa firmy doradztwa personalnego Bigram, znajomość branży – obowiązujących tam standardów, sposobów negocjowania kontraktów – jest bardzo pomocna i ułatwia skuteczność działania. A ta dla Wielgomasa jest najważniejszą cechą dobrego szefa. – Żeby być skutecznym, niezbędne są dwie inne cechy: konsekwencja i wytrwałość w podejmowaniu kolejnych prób, nawet po serii niepowodzeń – uważa Wielgomas. ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta