Za nieuczciwe praktyki można pozywać do sądu
Rzadko kto korzysta z nowego prawa o karaniu nieuczciwych firm. Pozew kwestionujący reklamy kosmetyków złożyła właśnie Federacja Konsumentów
Chodzi o firmę kosmetyczną Soraya. Na wiosnę w kilku tytułach kobiecych (m.in. „Gali” i „Claudii”) umieściła reklamy, w których chwaliła się, że jako jedyna polska marka otrzymała pozytywną ocenę Federacji Konsumentów (FK) w badaniach jakościowych produktów do opalania.
Wprowadzili w błąd
FK podkreśla, że testy rzeczywiście się odbyły, ale ponad rok temu, badano w nich tylko jeden produkt firmy Soraya, a ponadto przeprowadziło je Polskie Towarzystwo Ekonomiki Gospodarstwa Domowego.
– Te reklamy wprowadzały w błąd i naruszały dobre obyczaje, bezpodstawnie podpierały się też autorytetem Federacji – mówi Olesia Frączek, działaczka FK. Podkreśla, że nieścisła jest informacja, iż Soraya jako jedyna polska marka otrzymała pozytywną ocenę, bo kosmetyki wielu innych polskich firm w ogóle nie były badane.
Wczoraj nie udało się nam uzyskać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta