Znak musi być używany
Austriacka firma Red Bull GmbH nie obroniła swojego znaku przed częściowym wygaszeniem
– Niezależnie od tego, czy znak jest powszechnie znany, czy renomowany, wolno go wygasić z powodu nieużywania na określone towary. Renoma nie daje dodatkowej ochrony przed wygaszeniem – stwierdził Naczelny Sąd Administracyjny.
Wygaszenia w Polsce międzynarodowej rejestracji znaku „Red Bull” w części (w kl. 30 m.in. na lody) domagało się Przedsiębiorstwo Produkcji Lodów Koral z Limanowej. Zarzuciło, że firma Red Bull od 1998 r. (czyli od dnia uznania tej rejestracji) nie wprowadziła lodów pod tą marką.
Firma Koral zgłosiła do ochrony znak „Red Blue”, którym chce sygnować głównie lody. Tymczasem nieużywany znak „Red Bull” blokuje zgłoszenie....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta