źródło: Życie Warszawy
Toyota avensis w niczym nie przypomina swojego poprzednika – wnętrza wzorowane są na modelach luksusowych marek, podobnie wyposażenie. Auto posiada system pre-crash, zmniejszający skutki zderzeń
źródło: Życie Warszawy
Samochody peugeot mają jedną z najmniejszych emisji CO2, więc firma może rozbudować swoją gamę o SUV-y bez obaw, że po 2012 r. będzie płaciła kary. Peugeot prologue to zapowiedź auta, które wejdzie do sprzedaży w 2009 r.
źródło: Życie Warszawy
Ford ka jest pierwszym modelem marki produkowanym w Polsce. Auto powstaje w fabryce Fiata w Tychach, bo ka wykorzystuje podwozie fiatów 500 i panda. Samochody mają taki sam rozstaw osi: 230 cm. Do salonów trafią jesienią
źródło: Życie Warszawy
Audi A1 concept. Najmniejsze audi (długość 399 cm) będzie miało poprzecznie umieszczone, benzynowe silniki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem o pojemności poniżej 1,4 l. Auto wejdzie do sprzedaży w przyszłym roku
źródło: Życie Warszawy
Chevrolet volt przejedzie na elektryczności do 60 km. Auto można podładować, podłączając do gniazdka. Volt jest pierwszym krokiem do wprowadzenia samochodów napędzanych ogniwami paliwowymi. W sprzedaży w 2011 r.
źródło: Życie Warszawy
Renault megane, które już za klika miesięcy pojawi się w salonach, jest o ok. 10 cm większe od dotychczasowego modelu. Poza wersją coupe (na zdjęciu) w ofercie będą także samochody pięciodrzwiowe, kombi i kabriolet
Sprzedaż nowych aut już dawno nie szła tak kiepsko. Koncerny samochodowe mają jednak nadzieję, że nowe modele, których nie zabrakło na paryskim salonie, pobudzą popyt.
Gdyby kryzys uderzył zaledwie kilka dni później, gwiazdami salonu zostałyby obwołane eleganckie limuzyny opel insignia, toyota avensis i aeat exeo. Nie stały się jednak przebojami, podobnie jak volkswagen golf VI generacji czy duże SUV-y: hyundai iX55 czy volvo XC60. Tym razem wszyscy goście i przedstawiciele przemysłu mówili niemal wyłącznie o załamującym się europejskim rynku.
Koncerny samochodowe niepokoją się, czy przy słabej sprzedaży utrzymają płynność finansową, zatem drastycznie ograniczają produkcję – te zakłady, które niedawno pracowały na trzy zmiany, mają tygodniowe lub nawet dłuższe przestoje.
Nadzieją są nowe, oszczędne modele. Konkurencją dla smarta, który po dziesięciu latach produkcji nie chce się zestarzeć i święci triumfy popularności, będzie m.in. mała toyota iQ oraz suzuki alto. Ford wprowadza do sprzedaży ka. BMW rozbudowuje gamę mini, prezentując wersję SUV, nazwaną crossover; Audi zaprezentowało małe A1.