O czym trzeba zawsze poinformować klienta
Sprzedajesz mrożonki? Musisz napisać, ile waży glazura, czyli zamrożona woda. Z kolei handlując sprzętem elektronicznym, pamiętaj o wyszczególnianiu w cenie kosztów jego recyklingu
Najważniejszym elementem oznaczenia towaru na sklepowej półce jest podanie jego aktualnej ceny. Na towarach przeznaczonych do sprzedaży detalicznej cena, co do zasady, powinna się znaleźć na każdej sztuce (są wyjątki).
Ponadto na półce w miejscu, w którym towar leży, ma być uwidoczniona także za pomocą wywieszki. Regulują to: ustawa o cenach (DzU nr 97, poz. 1050 ze zm.) oraz rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów i usług oraz sposobu oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży. Omówiliśmy je w opublikowanym we wczorajszej GPP artykule „ Kupujący muszą wiedzieć, ile zapłacą przy kasie”.
Z czego upieczono bułki
Przy niektórych grupach towarów samo podanie ceny nie wystarczy. Informacje o towarach luzem mają się znaleźć na wywieszkach przy produktach, trzeba na nich podać także klasę jakości handlowej, a niekiedy też inne dane.
Przepisy dotyczące znakowania pieczywa wymagają podania producenta, rodzaju pieczywa, jego masy, a także informacji, że do jego wypieku użyto ciasta głęboko mrożonego lub dozwolonych substancji dodatkowych przedłużających świeżość (o ile oczywiście miało to miejsce). Z wywieszki przy pieczywie można zrezygnować, ale tylko wtedy, gdy wymienione wcześniej dane znajdują się na opakowaniu pieczywa bądź...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta