Najbardziej szczelny golf
Volkswagen reklamuje golfa VI jako najcichszy model w historii marki. Jednak nawet jeżeli tak jest, to samochód zawdzięcza to nie tylko licznym wygłuszeniom, ale i cichym silnikom benzynowym.
Gdy w ubiegłym roku Volkswagen zaprezentował szóstą generację golfa, branża była zaskoczona tempem wymiany modeli w niemieckim koncernie – poprzednik miał niecałe pięć lat. Szefowie Volkswagena postanowili jednak zaszachować konkurencję i ulepszyć piątą generację, która była krytykowana za nieciekawą stylistykę. Konstruktorzy, zmieniając nadwozie, wprowadzili dużo nowych wyciszeń. To, co najłatwiej zauważyć, to dodatkowe uszczelki pomiędzy drzwiami oraz przy krawędzi klapy silnika. Wyrównują one powierzchnię samochodu, dzięki czemu powietrze opływa auto bez turbulencji. Aerodynamicy wskazują na przemyślane mocowanie lusterek bocznych, które również zmniejsza zaburzenia przepływającego powietrza.
Szyba przednia otrzymała dodatkową warstwę folii, która zmniejsza hałas aerodynamiczny. Te...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta