Czytelnicy pytają, GPP odpowiada: Po jakim kursie przeliczać kwoty przy imporcie usługi reklamowej
Po jakim kursie przeliczać kwoty przy imporcie usługi reklamowej 13 marca 2009 r. otrzymaliśmy od brytyjskiej firmy fakturę w funtach dokumentującą wykonanie 10 marca 2009 r. usługi reklamowej. Jaki kurs przeliczeniowy powinniśmy zastosować przy rozliczeniu importu tej usługi?
Usługi reklamowe należą do grupy tzw. usług niematerialnych (art. 27 ust. 4 pkt 2 ustawy o VAT). W konsekwencji miejsce świadczenia nabytej przez czytelników usługi znajduje się na terytorium Polski (art. 27 ust. 3 pkt 2 ustawy o VAT) i jej zakup od brytyjskiej firmy stanowi dla nich import usług (art. 2 pkt 9 w zw. z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT).
W celu przeliczenia na złote kwoty wyrażonej w funtach czytelnicy powinni zastosować kurs średni funta ogłoszony przez Narodowy Bank Polski na ostatni...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta