Sklepy walczą o rynek markami własnymi
Sieci w kryzysie inwestują w tanie produkty. Sprzedaż marek własnych sięga 9 proc. wartości całego rynku. W tym roku jednak ich udziały mogą bardzo szybko wzrosnąć
Jak wynika z danych firmy doradczej Nielsen, w ub.r. wartość sprzedaży marek własnych odpowiadała 9,1 proc. wartości sprzedaży wszystkich produktów spożywczych i 8,6 proc. wartości sprzedaży produktów chemicznych. To stosunkowo niewiele. W Niemczech czy Wielkiej Brytanii ich udziały przekraczają 40 proc., a w Szwajcarii nawet 50 proc.
Jednak w tym roku sytuacja znacząco się zmieni. Z badań firmy 4P Research Mix wynika, że już 18 proc. Polaków kupuje produkty marki własnej w hipermarketach i ponad połowa dopuszcza takie zakupy w przyszłości. Zwiększy się nie tylko popyt, ale także podaż. – W zasadzie wszyscy detaliści mówią obecnie o wprowadzaniu nowych marek własnych. To najlepszy sposób na przyciągnięcie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta