Spada sprzedaż RTV
Rynek stracił 7,7 proc. Wyjątkiem są telewizory LCD i plazmowe
Kryzys dotarł w końcu także do sklepów ze sprzętem elektronicznym. Choć przez ostatnie lata przyzwyczailiśmy się, że ich obroty rosną po minimum 10 proc. rocznie, to jednak od stycznia do kwietnia tego roku wartość rynku zmalała o 7,7 proc. w porównaniu z podobnym okresem 2008 r.
Są kategorie sprzętu, gdzie spadek sprzedaży jest znacznie wyższy. Rekordowy, bo o ok. 80 proc., okazał się w przypadku telewizorów kineskopowych. Ich kosztem zyskują jednak telewizory LCD i plazmowe, których sprzedaż wzrosła o niemal 20 proc. Na ten sprzęt Polacy wydają rocznie ponad 1,2 mld zł. – Niewielkie zmniejszenie dynamiki wzrostu spowodowały głównie podwyżki cen związane ze zmianami na rynku walut, które miały miejsce na początku roku. Jednak pomimo niesprzyjających warunków udało nam się zwiększyć udział w rynku telewizorów aż o ok. 10 proc. – mówi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta