Groźne produkty muszą być przewożone odpowiednio przystosowanym autem
Od minionej środy przewoźnicy i kierowcy muszą się stosować do zmienionych zasad określonych europejską umową ADR dotyczącą przewozu towarów niebezpiecznych
Nowe regulacje są łatwiejsze do zrozumienia od dotychczasowych i obejmują zarówno wyposażenie pojazdu, jak i instrukcje zachowania załogi w razie wypadku lub innego zagrożenia.
Europa wymaga
Przepisy dla wożących chemikalia, materiały wybuchowe czy trujące odpady wynikają przede wszystkim z umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych ADR (The European Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Road) obowiązującej nie tylko w krajach Unii Europejskiej, ale i innych krajach na naszym kontynencie. Została ona ratyfikowana przez Polskę jeszcze w 1975 r.
Co dwa lata jest aktualizowana, w tym roku zaczęła obowiązywać kolejna nowelizacja na lata 2009 – 2011. Najważniejsze krajowe regulacje zawarte są natomiast w ustawie o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych (DzU z 2002 r. nr 199, poz. 1671 ze zm.). Poszczególne rodzaje towarów niebezpiecznych są sklasyfikowane zgodnie z umową ADR (rozróżnia ona 13 klas takich towarów). 1 lipca...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta