Oświadczenie o skorzystaniu z wolnego na opiekę nad dzieckiem trzymamy w aktach osobowych
Pracodawca ma obowiązek prowadzić dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy i przechowywać tam określone dane
Tak bowiem nakazuje mu art. 94 pkt 9a kodeksu pracy (k.p.). Podstawowym aktem regulującym zagadnienia związane z prowadzeniem dokumentacji pracowniczej jest rozporządzenie z 28 maja 1996r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (DzU nr 62, poz. 286 ze zm.).
Najnowsza nowelizacja tego rozporządzenia, która weszła w życie 5 sierpnia 2009 r., zmieniła treść m.in. § 6 ust. 2 pkt. 2c. Zgodnie z jego nowym brzmieniem akta osobowe pracownika składają się z trzech części i obejmują w części B – dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz przebiegu zatrudnienia pracownika, w tym oświadczenie pracownika będącego rodzicem lub opiekunem dziecka o zamiarze lub o braku zamiaru korzystania z uprawnień określonych w art. 1891 k.p.
Równe prawa
Wspomniany przepis po zmianach zawiera bowiem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta